EnergiaOnline-tjänsten tillgänglig 24/7

EnergiaOnline är en kundtjänst för Turku Energias kunder, genom vilken du enkelt och snabbt kan hantera dina energifrågor. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt, alla dagar i veckan. Observera att vår kundtjänst svarar på dina förfrågningar under våra servicetider.

en kvinna som sitter på en soffa och håller i en kopp kaffe

Hur får jag tillgång till EnergiaOnline-tjänsten?

Du kan använda EnergiaOnline-tjänsten om du har ett giltigt el- eller värmeavtal med Turku Energia. Vid första inloggningen behöver du dina bankkoder eller mobil-ID, varefter du kan skapa ett användarnamn och lösenord. Alternativt kan du även fortsättningsvis logga in med dina bankkoder eller mobil-ID utan att registrera dig.

Vad kan jag göra i EnergiaOnline-tjänsten?

Teckna ett nytt elavtal

Du kan se alla tillgängliga elavtalsalternativ utan att logga in via länken "Teckna avtal" längst ned till höger på EnergiaOnlines startsida. När du har valt ett passande elavtal verifierar du dig med dina bankkoder eller med mobil-ID. Ange därefter din adressinformation för fakturering och kundkommunikation. Du får sedan en bekräftelse via e-post samt en officiell avtalsbekräftelse skickad till din valda adress för granskning.

Följ din energiförbrukning

EnergiaOnline möjliggör övervakning av förbrukningsdata ner till timnivå, vare sig det gäller värme eller el. Tjänsten visar data från föregående dygn och tidigare. Du kan också lägga till egna anteckningar i energiförbrukningsrapporterna för senare granskning.

Visa dina avtal

I vår EnergiaOnline-tjänst kan du se alla dina el- och fjärrvärmeavtal som är kopplade till samma kundkonto. Du kan filtrera avtalen enligt giltliga och kommande. Du ser de viktigaste uppgifterna för varje avtal, såsom giltighetstider, priser och energikällor. Om du har flera användningsplatser, välj rätt plats från sidans vänstra övre kant.

Granska dina fakturor

I vår EnergiaOnline-tjänst kan du se alla dina fakturor som har levererats till dig. I fakturavyn ser du fakturornas belopp, status och kan vid behov öppna och ladda ner en kopia av fakturan till din egen dator.

Hantera dina kontaktuppgifter och tjänsteval

På sidan "Mina uppgifter" kan du hantera dina inloggningsuppgifter och byta lösenord. Du kan ändra dina tjänsteval via knappen "Redigera dina uppgifter". Där kan du bland annat uppdatera din e-postadress, telefonnummer och postadress. Längst ner på sidan finns avsnittet "Kommunikationskanaler" där du kan ange hur du vill ta emot kundrelaterade meddelanden. Om du vill få aktuell information om andra produkter, tjänster och förmåner från Turku Energia, markera rutan "Marknadsföringstillstånd" i dina uppgifter.

Kontakta kundtjänst

I avsnittet "Kontakter" ser du alla dina meddelanden till Turku Energia. Genom att öppna kontakter kan du läsa övriga meddelanden relaterade till samma ärende. Meddelanden som skickas via EnergiaOnline-tjänsten är det säkraste sättet att kommunicera med oss, eftersom alla dina uppgifter är skyddade bakom stark autentisering.

Gör en flyttanmälan

Gör din flyttanmälan i god tid för att säkerställa att elen stängs av i din gamla bostad vid rätt tidpunkt och att elen är påslagen i din nya bostad på flyttdagen. Flyttanmälan börjar med att elavtalet i din nuvarande bostad avslutas. Ange när du vill att elavtalet för din gamla bostad ska upphöra. Därefter kan du ange adressen för sluträkningen och samtidigt teckna ett nytt elavtal. Om du vill fortsätta med ditt nuvarande tidsbestämda elavtal i den nya bostaden, kan du kontakta vår kundtjänst via avsnittet "Kontakter".

Beställ störningsmeddelanden

På denna sida kan du beställa meddelanden om avbrott i eldistributionen inom Turku Energia Sähköverkot Oy:s område till din telefon eller e-post. Du kan beställa störningsmeddelanden per adress och ändra dina beställningsuppgifter eller meddelandetider. Vi skickar meddelanden om avbrott och störningar på det sätt du önskar, antingen via e-post, SMS eller båda. Du kan vid behov ta bort, ändra och lägga till uppgifter för respektive användningsplats. Du kan ange flera (upp till 5) telefonnummer och e-postadresser genom att klicka på knappen "Lägg till nya kontaktuppgifter".